Wednesday, May 6, 2009

Pra Kata

Hidup ini terlalu indah untuk disiakan. Namun, hidup ini terlalu senang untuk diabaikan, diabdikan kepada yang tak mungkin akan dapat dicapai, malah sesuatu yang impossible yang kita agungkan. Mengapa? Mungkin kerna yang impossible itu pernah dicapai, hanya kita yang tersangkut, terlalu malu, terlalu ego untuk meminta bantuan. Mungkin juga kerna yang imposible itulah sebagai pembakar semangat.

Blog ini dihasilkan bukan kerana cita dan bukan juga kerna paksa. Ieja hanya ingin mencuba. Menerima cabaran, memikat pandangan… Walau terbiasa menulis dalam Bahasa Inggeris, hampir melupai bahasa ibunda sendiri. Walau masih boleh bertutur serta membaca, namun tiada indahnya. Maka kini terhasilah blog ini. Blog untuk memperbaiki tutur bahasa serta mengindahkan lagi kosa kata.

Harapnya dengan bantuan serta sokongan rakan rakan serta yang lain, blog ini akan terus hidup dan bercambah. Disini akan tercipta bait bait kasar serta kata kata indah yang lahir dari hati, dan harapnya diblog ini juga akan terjalin persahabatan baru serta mengukuhkan persahabatan lama.

Tapi, blog asal saya takkan saya tinggal; kenangan bersama blog dan kemahiran saya pada masa ini masih dalam bahasa Inggeris. http://iejazen.blogspot.com/

Sehingga sini dulu pertemuan kita, dengan izin yang maha esa, akan kita bertemu dalam post yang hadapan.

Coretan minda,
Ieja.

No comments:

Post a Comment